BAS op tournee
De afgelopen weken is BAS weer op tournee geweest en heeft verschillende ondernemers gesproken over hun keuze voor een betrouwbare kassa. Een aantal van deze verhalen delen we in deze nieuwsbrief. Wilt u meer referenties lezen neem dan eens een kijk op onze websitehttps://www.keurmerkafrekensystemen.nl/testimonials.
The Black Fox kiest voor een betrouwbaar afrekensysteem
In gesprek met Bas Hoebink, eigenaar
Op 4 augustus opende ‘the Black Fox’ in Nijmegen haar deuren. Een prachtig concept van restaurant, bar en slagerij. De slagerij vormt de basis van het concept. Het is een prachtig vak terwijl steeds meer ambachtelijke beroepen verdwijnen aldus Bas Hoebink, eigenaar van the Black Fox.
The Black Fox maakt onderdeel uit van het Hoofdkwartier Horeca, waaronder ook ‘de Firma’ een eetgelegenheid met wereldse maaltijden en het in de oude Honig fabriek gevestigde restaurant ‘de Meesterproef’. Aan bedrijven wordt de mogelijkheid geboden om op rekening te eten. Bas denkt zelf dat fraude altijd zal blijven bestaan. Wie dat echt wil vindt wel een weg, maar een afrekensysteem waarop je kunt vertrouwen sluit een aantal fraudemogelijkheden uit. En dat is met drie zaken en veel personeel een enorme plus.
Bas Hoebink werkt al langer naar volle tevredenheid samen met Janssens Afrekensystemen die voor alle restaurants de kassa’s leverde. De keuze voor een leverancier was voor the Black Fox dan ook snel gemaakt. ‘Vooral de koppeling met de backoffice vind ik erg belangrijk’. ‘Voor ons personeels- en reserveringssysteem werken we met Nostradamus. Een goede koppeling is cruciaal om informatie makkelijk te kunnen uitwisselen tussen de verschillende systemen en de locaties. Daarnaast willen we de gegevens over de jaren heen ook goed kunnen monitoren. Voor ons is de kassa dan ook een complete managementtool. Betrouwbaarheid van de gegevens is daarbij key’.
BAS op bezoek bij Undine Lederwaren
In gesprek met Undine Eckardt, eigenaresse
Undine Lederwaren is in Voorburg en omstreken een begrip, maar de clientèle komt uit heel Nederland. Naast een winkel waar lederwaren in veelal vrolijke kleuren en van kleinere nog onbekende leveranciers te koop zijn is het (letterlijke) hart van de onderneming een eigen atelier. Een tailormade concept is dus geen probleem, maar ook een reparatie behoort tot de mogelijkheden.
Undine Lederwaren verhuisde enige tijd geleden naar een groter pand in de Herenstraat in Voorburg. Hierbij hoorde de aanschaf van een professioneel afrekensysteem. ‘Voorheen gebeurde de verkoopregistratie nog met de hand in een kasboek’, aldus Undine Eckardt. ‘Naast een verhoogde omloopsnelheid was er de behoefte aan inzicht in voorraad, inkoop en verloop van transacties. Op dit soort gegevens wil je als ondernemer blind kunnen vertrouwen’. Daarnaast heeft Undine integriteit hoog in het vaandel staan.
Met de ‘nieuwe’ kassa is Undine klaar voor de toekomst. Mocht het personeelsbestand verder gaan groeien dan is een betrouwbare kassa ook zeker relevant. ‘De kassa biedt nog veel meer functionaliteiten en denkt als computer op veel gebieden, waaronder betaalmethoden, met je mee’. Undine is voor haar beslissing volledig afgegaan op het advies van POS Specialist die het juiste antwoord gaf of haar ondernemersvraag en een tweede ‘hart van de onderneming’ leverde.
SEP Feestartikelen en Newway – een succesverhaal
In gesprek met Dennis Sep, eigenaar
Dennis Sep, eigenaar van Sep feestartikelen, is trots. Samen met Newway en zijn eigen team zorgde hij ervoor dat de verwerking van online en offline aankopen volledig geautomatiseerd verloopt. Op een assortiment van 10.000 feestartikelen scheelt dit de ondernemer enorm veel werk en houdt hij tijd over voor creatieve ontwikkelingen. ‘Geweldig toch. Wij gaan echt voor de totaalbeleving: wat we offline aanbieden in onze feestartikelenwinkel, bieden we ook online aan in onze webshop. Clicks en bricks lopen bij ons volledig door elkaar’.
De Newway oplossing regelt dat alle aankopen – online en offline – volledig geautomatiseerd worden afgehandeld. Van aankoop tot orderverwerking, factuur en voorraadbeheersing. ‘We hoeven niks meer apart in te voeren, dat doet de ESB, samen met de software van BlueRetail. En alles realtime en 100% kloppend’. ‘Als de Carnaval er aan komt met honderden bestellingen op een dag ga ik helemaal genieten. Geen handmatige invoeringen meer, geen missers in het systeem door drukte en bijbehorende typefouten. Maar een systeem dat voor 100% klopt’.
Camping Corfwater criteria kassa: eenvoudig in gebruik, fouten minimaliseren en ‘hufterproof’
Tristan Brinkhuis, directeur FC-IT
Camping Corfwater in Petten bestaat al meer dan 30 jaar en er liggen mooie ontwikkelplannen klaar om te camping uit te breiden met vakantiehuizen die luxe, rust en ruimte uitstralen. De kassa’s waren verouderd en aan vervanging toe. Het nieuwe systeem wordt breder ingezet onder andere voor de boekingen en fietsverhuur.
‘Het systeem waar wij naar op zoek waren moest aan een aantal criteria voldoen: eenvoudig in gebruik, fouten minimaliseren, betrouwbare rapportages en ‘hufterproof’’aldus Tristan Brinkhuis, directeur FC-IT. Samenwerken, cloud, best-of-breed, innovatie, groei en connectiviteit. Dit zijn slechts een paar kernwaarden van de gekozen samenwerking van Camping Corfwater met Vendit en Twinfield (boekhoudprogramma). Er is een directe koppeling beschikbaar, waar het online boekhoudprogramma en het winkelmanagementsysteem direct met elkaar communiceren.
‘Ook de accountant is tevreden. Er zijn geen extra handelingen meer nodig, want de financiële administratie wordt door de geïntegreerde koppeling volledig automatisch en real-time bijgewerkt’. De oplossing ontzorgt Camping Corfwater met de dagelijkse gang van zaken. ‘En dat is het waar het uiteindelijk om draait. Samen ondernemen is ons motto en dat maken we hier volledig waar’.
|