Perry en Aktiesport live. Mooie best practices van onze deelnemers delen we graag

12 oktober 2020

Alle winkels van Perry- en Aktiesport zijn online gebracht op het ASPOS cloud platform van SBA deelnemer Valk Solutions. Na de pilot is de uitrol van 94 winkels in 4 weken doorlooptijd afgerond met een gemiddelde klanttevredenheid hoger dan 8.

Binnen de ASPOS suite maken de winkels gebruik van applicaties voor kassa, narrowcasting, ordermanagement, backoffice, PDA en kiosk. Vooral de levensgrote kiosken met sport en adventure content springen in het oog. Met de ASPOS kiosk voorkomen Perry- en Aktiesport nee-verkoop. De voorraden in de hele keten zijn inzichtelijk, ook van dropshipment leveranciers. Als een kleur of maat niet in de winkel voorradig is gaat de klant toch niet met lege handen de deur uit. Er wordt niet alleen gekeken naar de voorraad binnen de keten maar ook bij long tail partners zoals adidas en Nike. Dit bredere aanbod van artikelen worden direct uit het magazijn van de leverancier naar de consument verstuurd. De consument rekent zijn kiosk order af aan de kassa, samen met andere aankopen uit de winkel. Daarbij gaan eventuele acties en kortingen over de hele bon af, ook als ze later gratis thuisbezorgd worden. Afhaalorders lopen kostenefficiënt in dezelfde logistieke stroom mee met de herbevoorrading van de winkels. Dat zorgt voor aantrekkelijke kostenbesparingen in de keten.

Gerco Vonk, Finance & ICT Director van SUR (Sports Unlimited Retail): “Deze overstap past in onze omnichannel strategie. We brengen winkels, kiosken en webshops dichter bij elkaar voor één klantbeleving en een efficiënte bedrijfsvoering. We hebben Valk Solutions leren kennen als een professionele en betrouwbare partner. De samenwerking tussen onze teams is goed, na een intensieve voorbereiding is de uitrol snel en goed verlopen.”