BAS in gesprek met Jeroen van Ham van Hunter’s coffeeshop

Jeroen van Ham is eigenaar van Hunter’s coffeeshop met vier coffeeshops in Amsterdam, een in Haarlem, een in Zandvoort en een in Hilversum. In totaal werken er zo’n 80 personeelsleden. ‘Ik werk al bijna 20 jaar met de systemen van Regilio Hermelijn. Ik noem hem de Rolls Royce van de kassa. Dat ze een keurmerk hebben is prettig, maar ze waren altijd al goed. Als je een ordentelijke zaak wilt runnen heb je een goed kassasysteem nodig. De kassa is de backbone van het bedrijf.’

 Klanten
‘Onze klanten komen overal vandaan, uit binnen- en buitenland. Lokaal en uit andere steden. Van 18 tot 88 jaar. Uit alle sociaal-economische lagen van de bevolking.’

Uitstraling
‘Wij willen mooie winkels met veel licht en een open, transparante uitstraling. Niet een of ander donker, shabby ouderwets hol. Daar hoort ook een kassasysteem bij met een functionerend pinapparaat. In andere winkels is het apparaat weleens stuk tussen aanhalingstekens. Dan weet je al hoe laat het is.’

 Pinnen
‘Ik denk dat klanten het fijn vinden dat er een kassa staat. Op een display kunnen ze precies zien wat ze kopen, hoeveel en wat ze moeten betalen. Ze vinden het ook fijn dat ze kunnen pinnen. Sinds corona zien we steeds minder cash geld. Pinnen is ook voor het personeel veiliger.’