BAS op bezoek bij cafetaria Oranjehoek in ‘s-Gravenzande

De Oranjehoek is in ’s-Gravenzande al sinds 1977 een begrip. Voor een Oerfrietje van echte Agia aardappelen of een van de vele burgers kan je in de zaak prima terecht. Vijf jaar geleden heeft Frans de Jong voor een afrekensysteem van Next to Food gekozen. Cafetaria Oranjehoek werkt met een fysieke kassa op de balie, een lap top voor de online bestellingen en een IPad voor de kleine aankopen zoals ijsjes en milkshakes. Online bestellingen hebben een enorme vlucht genomen. Bestellingen komen binnen via het online systeem of de bestelapp en kunnen worden bezorgd of afgehaald. Het systeem helpt hierbij een handje in de planning: de klantgegevens zijn bekend, er is al vooraf betaald dus dat staat garant voor snelheid en het systeem berekent hoe laat de bestelling voor de klant klaar staat.

Als eigenaar, manager en medewerker van de Oranjehoek is alle support die zijn afrekensysteem kan bieden voor Frans welkom en dan graag op een betrouwbare manier. Inzicht in de bedrijfsvoering is natuurlijk heel belangrijk. Gegevens als omzet, postcodegebied en soort bestellingen. Voor de komende periode staat er naast een verbouwing van een deel van de winkel ook een koppeling met een personeelsplanningssysteem op de agenda. Maar er kan nog veel meer, er zit zoveel data in het systeem.