Klantervaringen

BAS op bezoek bij Naturals flowers

Naturals is het bloemenmerk in Rotterdam, dat staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en originaliteit. Maar met inmiddels ook winkels in Lisse, Leidschendam en binnenkort de zesde vestiging in Zoetermeer breidt het netwerk zich uit. Wij spraken met Mark Kolster, CEO en founder van Naturals. Naturals is een ketenconcept waar (lokale) kwekers en bloemenwinkeliers met elkaar samenwerken om de consument beter en vraaggericht te bedienen. Sinds de eerste winkel in 2008 startte is Naturals enthousiast gebruiker van het Cashr afrekensysteem van Reeleezee. De kassa anno 2019 is veel meer dan een afrekenpunt. Inkoop, verkoop, afrekenen, logistiek en ook informatie over klantwensen en koopstromen, het zit in en komt allemaal uit het systeem. En op deze data wil je als ondernemer kunnen vertrouwen.

Maar hier stopt het nog niet. Naturals is samen met ICT partner Grexx initiatiefnemer van de Flowerboxx, een nieuw ecosysteem voor kwekers en bloemisten dat eind 2019 samen met Royal Flora Holland en de Vereniging Bloemist Winkeliers zal worden geïntroduceerd. Op het platform werken alle ketenspelers in volledige transparantie samen om de consument beter te bedienen. Het delen en gebruiken van belangrijke data en daarmee de bedrijfsvoering en verkoop optimaliseren staat centraal in de Flowerboxx. Het behoeft geen toelichting dat ook hier betrouwbare gegevens essentieel zijn. ‘Goed, makkelijk en veilig zijn voor ons de uitgangspunten en helpen ons om onze ambitie waar te maken; ‘elke dag mensen blij maken met mooie bloemen en planten’’

Voor nog meer inspiratie https://bit.ly/2vcaLFw

 

Horecaondernemers Foodhallen Rotterdam hebben realtime inzicht in de omzet

Al enkele maanden kun je er terecht voor een smakelijke avond uit en sinds september is de nieuwste food hotspot in Rotterdam officieel geopend. Voor de initiatiefnemers van de Foodhallen was de keuze voor een nieuw kassasysteem snel gemaakt. De standhouders van de Foodhallen kozen voor het unTill kassasysteem en hebben door de samenwerking met Adnamics op elk gewenst moment realtime inzicht in de omzet.

Voor de initiatiefnemers van de Foodhallen was de keuze voor een nieuw kassasysteem snel gemaakt. Zing-Kyn Cheung: “Elke horecaondernemer wil direct zien wat zijn omzet is. Adnamics biedt dit in een handige app die heel intuïtief werkt. Dit geldt overigens voor het gehele unTill kassasysteem. De standhouders in Rotterdam kunnen er dan ook direct mee aan de slag zonder ingewikkelde trainingen. En voor ons is het een groot pluspunt dat we in Amsterdam en Rotterdam met hetzelfde systeem kunnen werken.”

Het Drunens Ruiterhuis maakt digitale efficiencyslag

Het Drunens Ruiterhuis, een van de grootste ruitersportzaken van Nederland, heeft de afgelopen jaren een flinke automatiseringsslag gemaakt. De winkel, webwinkel en groothandel zijn volledig op elkaar afgestemd met behulp van de automatiseringsoplossingen van keurmerkleverancier Vendit. Anouk Bosch van het Drunens Ruiterhuis vertelt dat de winkel in 2015 flink is uitgebreid en vergroot. Het bedrijf is naast winkel ook groothandel in zadels en laarzen.

Om de business wat beter te kunnen stroomlijnen en te overzien, is Anouk op zoek gegaan naar een geschikte automatiseringsoplossing waarin alle facetten aan bod komen en geïntegreerd kunnen worden; de winkel, de webwinkel én de groothandel.

“Voorheen werd de voorraad van de webshop niet real-time gesynchroniseerd met de voorraad van de winkel. Dat gaf behoorlijk wat problemen. Om nog maar te zwijgen over de prijsstelling die om onduidelijke redenen soms sterk uiteenliep, online en offline. Het heeft ons behoorlijk wat kopzorgen en nachtmerries opgeleverd. Dat is nu gelukkig verleden tijd.” Met de webshop koppeling worden prijzen en voorraden gesynchroniseerd over alle kanalen, daarnaast wordt er rekening gehouden met de verschillende parameters zoals afwijkende btw-tarieven en de maattabellen van een groot aantal producten. Last but not least is het systeem ook heel gebruiksvriendelijk en eenvoudig te begrijpen.

BAS op bezoek bij Kooklust in de Bilt

Van koekenpan tot pizzaschaar, bij Kooklust de winkel van Kelly de Jong in de Bilt, vind je een breed assortiment aan kook- en bakartikelen. Voor steeds meer mensen is koken een hobby. Naast de beste kwaliteit en gemak zijn service en uitleg dan ook heel belangrijk. In de winkel worden regelmatig demonstraties en workshops gegeven. Kooklust staat voor inspiratie, ideeën en gezelligheid!

Kooklust is een paar jaar geleden verhuisd naar een mooi pand met voldoende ruimte voor een groot vast assortiment met mooie merken. Kelly en haar team hebben dan ook niet voor niets de Amerikaanse Global Innovation Award GIA gewonnen.

Hierbij paste ook de keuze voor een afrekensysteem waarmee Kooklust klaar is voor de toekomst. Het gaat tenslotte niet alleen om het afrekenen, maar ook om artikelinformatie, in- en verkoopprijzen en voorraadbeheer. ‘Want het laatste wat je wilt is ‘nee-verkopen’. Het kassasysteem is het hart van de onderneming’ aldus Kelly. Het systeem van Vendit bleek het antwoord en daarmee werd ook nog eens gekozen voor een betrouwbare oplossing. Met een compleet management dashboard is alle informatie snel inzichtelijk. ‘Als ondernemer wil je aan de ene kant gemak maar aan de andere kant ook op je cijfers kunnen vertrouwen’.

De Lindenhof Giethoorn kiest voor een kassa met kassakeurmerk

De Lindenhof prijkt al jaren achtereen hoog op de ranglijsten van beste restaurants in Nederland. Dat bewijzen ook de twee Michelinsterren die een kroon zijn op hun creatieve talent. Martin Kruithof en Marjan de Jonge hebben samen met hun team een duidelijke ambitie: gasten in een huiselijke sfeer zoveel mogelijk laten genieten van de heerlijkste gerechten. Het uitzoeken van een goed afrekensysteem kost veel tijd en energie en die besteden ze in de Lindenhof liever aan hun gasten. Vandaar dat referenties en ervaring van collega’s de doorslag gaven en zij kozen voor een combinatie van Micros en Suite8 van leverancier Van Hessen. Met deze systemen maakt de Lindenhof een digitaliseringsslag en kiezen ze voor gemak, overzichtelijkheid en betrouwbaarheid. En daarnaast gaan ze ook nog eens met de tijd mee.

BAS op bezoek bij Sajoer: Slowjuice Bar en Café

De altijd gezellige sapjesbar Sajoer, waar je met een grote glimlach wordt ontvangen, heeft in 2014 haar deuren geopend. Wat startte als een pop-up is nu uitgegroeid tot een sapbar in Rotterdam, die iedere dag vol loopt met mensen die graag een ontbijtje willen scoren of willen genieten van een slowjuice sapje van verse groenten en fruit. Naast ontbijt en sap zijn er ook daghappen en salades zodat men dagelijks iets anders kan kiezen.

Oprichtster Gaby maakt haar sappen met een slowjuicer. “Het is een koude persing. Hierdoor blijven de vitaminen, mineralen en enzymen behouden. De visie die Gaby heeft voor haar sapbar is om de Rotterdammers gezonder, vitaler en gelukkiger te maken en daar begint zij iedere dag weer mee. Dit succes heeft Sajoer mede te danken aan het feit dat men zich steeds meer bewust wordt van voeding. Én omdat zij de eerste slowjuice bar in Rotterdam is.

Met een Lightspeed Restaurant keurmerkkassa kiest Gaby voor een totaalpakket, wat rapportages maken erg makkelijk maakt. Gaby: “Het is gebruiksvriendelijk, overzichtelijk, betrouwbaar en makkelijk voor iedereen. “Door het succes is er veel potentie om uit te breiden, maar we weten nog niet of het een volgende vestiging wordt of online. Nu leveren wij ook aan horeca en willen wij hen ook meer gaan bedienen. ”Gaby: “Onze waarden blijven in ieder geval centraal staan. De glimlach en de service die worden aangeboden… dat is waar gasten voor terugkomen.”

BAS op bezoek bij modezaak ICKK in Oldenzaal

Dit najaar opende in de binnenstad van Oldenzaal een nieuwe ICKK modezaak met vooral Scandinavische labels voor dames, heren en jongens. Eigenaresse Simone Hampsink koos voor een afrekensysteem met kassakeurmerk van Vendit. Haar keuze is voor ingegeven door het gebruikersgemak en de zekerheid op gegevens te kunnen vertrouwen. Bij ICKK krijg je niet alleen advies over stijl en pasvorm maar ook over kleur en of een kledingstuk echt bij je past. Kleding moet je laten stralen en je persoonlijkheid weerspiegelen. En zo is het ook met de keuze voor een afrekensysteem. Simone licht verder toe: ‘Het systeem moet bij je passen (gemak en duidelijk), je faciliteren (naast afrekenen ook inzicht in verkoop, marges, voorraad en rapportages) en je moet er blind op kunnen vertrouwen (data en bedrijf erachter). Vanuit het systeem kan ik makkelijk aangifte doen bij de belastingdienst en het kassakeurmerk maakt dat zij op onze data kunnen vertrouwen. Een goed systeem ontzorgt je dus als ondernemer en daar hecht ik veel waarde aan’.

Verhage Restaurants: op data moet je kunnen vertrouwen

In mei 1967 openden de broers Joop en Pim Verhage hun eerste snackbar in Rotterdam-Zuid. De betrokken en persoonlijke benadering in combinatie met ambachtelijke, zelf gemaakte snacks bleek al gauw een succes en de basis voor een authentiek verhaal. Inmiddels heeft Verhage Restaurants een mooie groei doorgemaakt en bestaat de groep uit ruim 30 franchisenemers en meer dan 300 medewerkers.

We spraken de heer Hans Jonker van afdeling Inkoop en Product. ‘Afrekensystemen zijn voor ons een hulpmiddel om onze gasten zo snel mogelijk en correct te helpen en om data te verzamelen. Onze kassaleverancier Next-to-Food (NTF) deelt deze visie en faciliteert de mogelijkheden voor ons om deze data om te zetten in diverse producten. Denk hierbij aan het uitvoeren van online orders, het benchmarken van onze 38 vestigingen en generen van up-to-date rapportages. De betrouwbaarheid van de data is voor deze toepassingen dan ook evident, zo ook voor het voeren van een sluitende administratie’.

BAS op bezoek bij cafetaria Oranjehoek in ‘s-Gravenzande

De Oranjehoek is in ’s-Gravenzande al sinds 1977 een begrip. Voor een Oerfrietje van echte Agia aardappelen of een van de vele burgers kan je in de zaak prima terecht. Vijf jaar geleden heeft Frans de Jong voor een afrekensysteem van Next to Food gekozen. Cafetaria Oranjehoek werkt met een fysieke kassa op de balie, een lap top voor de online bestellingen en een IPad voor de kleine aankopen zoals ijsjes en milkshakes. Online bestellingen hebben een enorme vlucht genomen. Bestellingen komen binnen via het online systeem of de bestelapp en kunnen worden bezorgd of afgehaald. Het systeem helpt hierbij een handje in de planning: de klantgegevens zijn bekend, er is al vooraf betaald dus dat staat garant voor snelheid en het systeem berekent hoe laat de bestelling voor de klant klaar staat.

Als eigenaar, manager en medewerker van de Oranjehoek is alle support die zijn afrekensysteem kan bieden voor Frans welkom en dan graag op een betrouwbare manier. Inzicht in de bedrijfsvoering is natuurlijk heel belangrijk. Gegevens als omzet, postcodegebied en soort bestellingen. Voor de komende periode staat er naast een verbouwing van een deel van de winkel ook een koppeling met een personeelsplanningssysteem op de agenda. Maar er kan nog veel meer, er zit zoveel data in het systeem.

BAS op bezoek bij IJscafé Danice in Leiderdorp

Voordat Danny Bink in 2015 met zijn IJscafé Danice in Leiderdorp begon, ging hij eerst een aantal beurzen af op zoek naar een goed afrekensysteem voor de horeca. ‘Cashr vertelde het verhaal dat perfect paste in onze visie: een laagdrempelig en veilig kassasysteem waarmee jonge mensen gemakkelijk kunnen werken en waarbij tegelijkertijd aan de achterkant alles perfect wordt geadministreerd.’ Nu Bink inmiddels al in vier vestigingen van IJscafé Danice met het systeem werkt, kan hij uit ervaring zeggen dat het systeem hem goed bevalt. Cashr draait op alle tablets in de zaak en is gekoppeld aan de pin. ‘Op die manier kun je in de backoffice heel goed realtime zien hoe de situatie in een filiaal is, op elk moment van de dag per filiaal per kassa’, zegt Bink, tot de start van zijn eerste ijscafé zelf werkzaam als accountant.

Daarnaast is de backoffice gekoppeld aan het boekhoudprogramma van Reeleezee. ‘Elke aanslag op de kassa staat direct in de boekhouding verwerkt, zodat je daar handmatig helemaal niets meer aan hoeft te doen.’ Ook het personeel vindt het prettig werken met het systeem. ‘We werken heel veel met seizoensmedewerkers. Tien minuutjes uitleg en ze weten precies hoe het afrekensysteem werkt. Dus ja, voor ons een ideaal systeem waarop we ook nog eens kunnen vertrouwen.’  [embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=wIqEGThOyQE[/embedyt]