Klantervaringen

BAS op bezoek bij cafetaria Oranjehoek in ‘s-Gravenzande

De Oranjehoek is in ’s-Gravenzande al sinds 1977 een begrip. Voor een Oerfrietje van echte Agia aardappelen of een van de vele burgers kan je in de zaak prima terecht. Vijf jaar geleden heeft Frans de Jong voor een afrekensysteem van Next to Food gekozen. Cafetaria Oranjehoek werkt met een fysieke kassa op de balie, een lap top voor de online bestellingen en een IPad voor de kleine aankopen zoals ijsjes en milkshakes. Online bestellingen hebben een enorme vlucht genomen. Bestellingen komen binnen via het online systeem of de bestelapp en kunnen worden bezorgd of afgehaald. Het systeem helpt hierbij een handje in de planning: de klantgegevens zijn bekend, er is al vooraf betaald dus dat staat garant voor snelheid en het systeem berekent hoe laat de bestelling voor de klant klaar staat.

Als eigenaar, manager en medewerker van de Oranjehoek is alle support die zijn afrekensysteem kan bieden voor Frans welkom en dan graag op een betrouwbare manier. Inzicht in de bedrijfsvoering is natuurlijk heel belangrijk. Gegevens als omzet, postcodegebied en soort bestellingen. Voor de komende periode staat er naast een verbouwing van een deel van de winkel ook een koppeling met een personeelsplanningssysteem op de agenda. Maar er kan nog veel meer, er zit zoveel data in het systeem.

BAS op bezoek bij IJscafé Danice in Leiderdorp

Voordat Danny Bink in 2015 met zijn IJscafé Danice in Leiderdorp begon, ging hij eerst een aantal beurzen af op zoek naar een goed afrekensysteem voor de horeca. ‘Cashr vertelde het verhaal dat perfect paste in onze visie: een laagdrempelig en veilig kassasysteem waarmee jonge mensen gemakkelijk kunnen werken en waarbij tegelijkertijd aan de achterkant alles perfect wordt geadministreerd.’ Nu Bink inmiddels al in vier vestigingen van IJscafé Danice met het systeem werkt, kan hij uit ervaring zeggen dat het systeem hem goed bevalt. Cashr draait op alle tablets in de zaak en is gekoppeld aan de pin. ‘Op die manier kun je in de backoffice heel goed realtime zien hoe de situatie in een filiaal is, op elk moment van de dag per filiaal per kassa’, zegt Bink, tot de start van zijn eerste ijscafé zelf werkzaam als accountant.

Daarnaast is de backoffice gekoppeld aan het boekhoudprogramma van Reeleezee. ‘Elke aanslag op de kassa staat direct in de boekhouding verwerkt, zodat je daar handmatig helemaal niets meer aan hoeft te doen.’ Ook het personeel vindt het prettig werken met het systeem. ‘We werken heel veel met seizoensmedewerkers. Tien minuutjes uitleg en ze weten precies hoe het afrekensysteem werkt. Dus ja, voor ons een ideaal systeem waarop we ook nog eens kunnen vertrouwen.’  

BAS op bezoek bij Van Herwerden fietsen in Voorburg

Van Herwerden uit Voorburg is een begrip bij fietser uit heel Nederland. We spreken met Steven van Herwerden. Het inmiddels bijna 120-jarige familiebedrijf staat garant voor kwaliteit, eerlijkheid en goede adviezen. Uiteraard met een uitgekiend assortiment van de beste merken om klanten van het juiste advies te voorzien. ‘Het leveren van kwaliteit in combinatie met een belevenis is ons bestaansrecht. Het draait om passie, mensen en producten’.

‘Een afrekensysteem is tegenwoordig een compleet winkelautomatiseringssysteem. En daar wil je op kunnen vertrouwen’. Van Herwerden levert geen standaarden maar maatwerkoplossingen. ‘Hierbij past simpelweg dan ook geen standaard kassa’, aldus Steven. Naast de concrete verkoop wordt het systeem ingezet voor o.a. werkplaatsmodules, urenverantwoording, planningen en reparaties maar ook voor bestellingen en orders. Van inkoop tot verkoop dus en alles wat daarmee samenhangt. Van Herwerden heeft gekozen voor een maatwerkoplossing met een kassakeurmerk.

‘Data is tegenwoordig essentieel en relevant om leveranciers inzicht te geven. Data is voor ons kennis. We zijn natuurlijk wel heel alert op kopieergedrag’. Met een simpele druk op de knop zijn alle cijfers beschikbaar. ‘Deze moeten wel kloppen en foutloos zijn. Hier moet je als ondernemer op kunnen rekenen. Tenslotte stuur je hier je hele onderneming op’. Naast de fysieke winkel gaat online ook steeds meer een rol spelen. Daarmee wordt de betrouwbaarheid van gegevens nog belangrijker. Het is nog zeker niet onze focus, maar we verdiepen ons wel in omnichannel: de klantervaring moet kloppen en overal hetzelfde zijn. Wij zijn dus op alle gebieden klaar voor de toekomst’.

Camping Corfwater kiest voor een betrouwbaar afrekensysteem

Camping Corfwater in Petten bestaat al meer dan 30 jaar en er liggen mooie ontwikkelplannen klaar om te camping uit te breiden met vakantiehuizen die luxe, rust en ruimte uitstralen. De kassa’s waren verouderd en aan vervanging toe. Het nieuwe systeem wordt breder ingezet onder andere voor de boekingen en fietsverhuur.
‘Het systeem waar wij naar op zoek waren moest aan een aantal criteria voldoen: eenvoudig in gebruik, fouten minimaliseren, betrouwbare rapportages en ‘hufterproof’’aldus Tristan Brinkhuis, directeur FC-IT. Samenwerken, cloud, best-of-breed, innovatie, groei en connectiviteit. Dit zijn slechts een paar kernwaarden van de gekozen samenwerking van Camping Corfwater met Vendit en Twinfield (boekhoudprogramma). Er is een directe koppeling beschikbaar, waar het online boekhoudprogramma en het winkelmanagementsysteem direct met elkaar communiceren.
‘Ook de accountant is tevreden. Er zijn geen extra handelingen meer nodig, want de financiële administratie wordt door de geïntegreerde koppeling volledig automatisch en real-time bijgewerkt’. De oplossing ontzorgt Camping Corfwater met de dagelijkse gang van zaken. ‘En dat is het waar het uiteindelijk om draait. ‘Samen ondernemen’ is ons motto en dat maken we hier volledig waar’.

 

The Black Fox kiest voor een betrouwbaar afrekensysteem

Op 4 augustus opende ‘the Black Fox’ in Nijmegen haar deuren. Een prachtig concept van restaurant, bar en slagerij. De slagerij vormt de basis van het concept. ‘Het is een prachtig vak terwijl steeds meer ambachtelijke beroepen verdwijnen’ aldus Bas Hoebink, eigenaar van the Black Fox.
The Black Fox maakt onderdeel uit van het Hoofdkwartier Horeca, waaronder ook ‘de Firma’ een eetgelegenheid met Wereldse maaltijden en het in de oude Honig fabriek gevestigde restaurant ‘de Meesterproef’. . Bas denkt zelf dat fraude altijd zal blijven bestaan. Wie dat echt wil vindt wel een weg, maar een afrekensysteem waarop je kunt vertrouwen sluit een aantal fraudemogelijkheden uit. En dat is met drie zaken en veel personeel een enorme plus.
Bas Hoebink werkt al langer naar volle tevredenheid samen met Janssens Afrekensystemen die voor alle restaurants de kassa’s leverde. De keuze voor een leverancier was voor the Black Fox dan ook snel gemaakt. ‘Vooral de koppeling met de backoffice vind ik erg belangrijk’. ‘Voor ons personeels- en reserveringssysteem werken we met Nostradamus. Een goede koppeling is cruciaal om informatie makkelijk te kunnen uitwisselen tussen de verschillende systemen en de locaties. Daarnaast willen we de gegevens over de jaren heen ook goed kunnen monitoren. Voor ons is de kassa dan ook een complete managementtool. Betrouwbaarheid van de gegevens is daarbij key’.

 

BAS op bezoek bij Undine Lederwaren

Undine Lederwaren is in Voorburg en omstreken een begrip, maar de clientèle komt uit heel Nederland. Naast een winkel waar lederwaren in veelal vrolijke kleuren en van kleinere nog onbekende leveranciers te koop zijn is het (letterlijke) hart van de onderneming een eigen atelier. Undine Lederwaren verhuisde enige tijd geleden naar een groter pand in de Herenstraat in Voorburg. Hierbij hoorde de aanschaf van een professioneel afrekensysteem. ‘Voorheen gebeurde de verkoopregistratie nog met de hand in een kasboek’ aldus Undine Eckardt. Naast een verhoogde omloopsnelheid was er de behoefte aan inzicht in voorraad, inkoop en verloop van transacties. ‘Op dit soort gegevens wil je als ondernemer blind kunnen vertrouwen’. Daarnaast heeft Undine integriteit hoog in het vaandel staan. Met de ‘nieuwe’ kassa is Undine Lederwaren klaar voor de toekomst. Mocht het personeelsbestand verder gaan groeien dan is een betrouwbare kassa ook zeker relevant. Undine is voor haar beslissing volledig afgegaan op het advies van POS Specialist die het juiste antwoord gaf of haar ondernemersvraag en een tweede ‘hart van de onderneming’ leverde.

SEP Feestartikelen – een succesverhaal

Dennis Sep, eigenaar Sep feestartikelen, is trots. Samen met Newway en zijn eigen team zorgde hij ervoor dat de verwerking van online en offline aankopen volledig geautomatiseerd verloopt. Op een assortiment van 10.000 feestartikelen scheelt dit de ondernemer enorm veel werk en houdt hij tijd over voor creatieve ontwikkelingen. “Geweldig toch”. “Wij gaan echt voor de totaalbeleving: wat we offline aanbieden in onze feestartikelenwinkel, bieden we ook online aan in onze webshop. Clicks en bricks lopen bij ons volledig door elkaar.”

“De Newway oplossing regelt dat alle aankopen – online en offline – volledig geautomatiseerd worden afgehandeld. Van aankoop tot orderverwerking, factuur en voorraadbeheersing. We hoeven niks meer apart in te voeren, dat doet de ESB, samen met de software van BlueRetail. En alles realtime en 100% kloppend”. “Als de Carnaval er aan komt met honderden bestellingen op een dag ga ik helemaal genieten. Geen handmatige invoeringen meer, geen missers in het systeem door drukte en bijbehorende typefouten. Maar een systeem dat voor 100% klopt”.

 

Moderetailer Solo Donna Fashion kiest bewust voor een betrouwbaar afrekensysteem

‘Als moderetailer krijg je te maken met een brij aan belangrijke informatie en data. Een gebruiksvriendelijk en volledig kassasysteem is daarom onmisbaar’ aldus Ana Godinho en Marjon de Koning van Solo Donna Fashion in Heemstede.

‘Ons kassasysteem is het financiële kloppend hart van het bedrijf’. De door Vendit geleverde retail-oplossing is meer dan een kassa. Het bevat alle informatie die je als retailer nodig hebt om inzicht te krijgen in onder meer de voorraad, omzet en cashflow. De gegevens van verschillende filialen kunnen worden gekoppeld, afzonderlijk worden uitgedraaid of met elkaar worden vergeleken. Al die transacties vormen uiteindelijk de kern van je zaak: dát is waar het allemaal om draait’.

 

BAS bij Store of the Future in Den Haag

Store of the Future, het retail innovation lab van Nederland, is gevestigd in New Babylon in Den Haag en biedt een platform aan consumenten, retailers en partners om te ontdekken hoe de fysieke winkelomgeving van de toekomst eruit komt te zien. In deze customer journey mocht een betrouwbaar afrekensysteem niet ontbreken. Aankopen worden afgerekend bij een centrale kassa die geautomatiseerd is met winkelmanagement software van Newway en Toshiba. ‘Hiermee hebben we bewust gekozen voor een betrouwbare oplossing, die snel flexibel is te gebruiken. Bovendien biedt deze oplossing een cash afhandeling die veilig en foutloos is’, aldus Frank Quix (initiatiefnemer van Store of the Future).

BAS op bezoek bij Lunchcafé Stadhuis in Goes

Eigenaar de heer Rob Spelier van Lunchcafé Stadhuis te Goes vindt een betrouwbare kassa belangrijk en heeft bewust gekozen voor een betrouwbaar systeem en een betrouwbare leverancier. ‘Hierover heb ik ook speciaal informatie ingewonnen bij een deskundige van de Belastingdienst’.